گروه نرم افزاری ایده فرآوران قرن

طراحی و تولید نرم افزارهای اتوماسیون اداری،مالی و صنعتی

گروه نرم افزاری ایده فرآوران قرن

طراحی و تولید نرم افزارهای اتوماسیون اداری،مالی و صنعتی

چکیده
با افزایش بکارگیری فناوری اینترنت، یادگیری الکترونیکی ایفاگر نقش اصلی تغییر در آموزش عالی شده است. نیازهای جدید آموزشی و تحولات فناوری، ضرورت سازگاری سیستم های یادگیری الکترونیکی با آنها را مؤکد می سازد. بدین منظور این سیستم ها می بایست با نیازهای یادگیرنده در کنترل و سازماندهی آموزش هماهنگ بوده، انگیزه لازم را فراهم آورند و پشتیبان خلاقیت وی باشند. در این مقاله،
برای ارائه چارچوبی نظری به منظور مفهوم سازی سیستم مبتنی بر خلاقیت، مفهوم لبه آشوب از نظریه پیچیدگی وارد حیطه یادگیری الکترونیکی می شود. لبه آشوب، ناحیه گذار باریکی میان نظم و آشوب است که بسیار مساعد ظهور الگوهای جدید رفتاری است. سیستمی که به لبه آشوب کشیده می شود، احتمال بیشتری برای نمایش فرآیند خودسازماندهی دارد. در این مقاله ویژگی های متغیرهای شناسایی
که خود مبتنی بر نظریه های یادگیری است، بر اساس سه ناحیه نظریه پیچیدگی (HELAM) شده در مدل ارزیابی موفقیت شش گوشه تشریح میگردد و با تأکید بر لبه آشوب، برنامه ریزان آموزشی را ترغیب می کند تا سازوکارهای مناسب و انعطاف پذیر برای انگیزش و یادگیری خلاق و خودسازمانده را فراهم آورند.


(لینک دانلود)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی